دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
کد مطلب : 129768
دومینوی استعفای وزیران کابینه رژیم صهیونیستی

کشتار النصیرات هم نتانیاهو را نجات نداد

کشتار النصیرات هم نتانیاهو را نجات نداد
نتانیاهو با کشتار اردوگاه النصیرات در حالی به دنبال حفظ کابینه بود که پس از استعفای «گادی آیزنکوت» و «بنی گانتس» به دلیل اختلاف نظر با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییل بر سر جنگ غزه، وزیر «هیلی تراپر» از حزب اردوگاه اصلی وابسته به گانتس نیز استعفا کرد. به این ترتیب تاکنون سه وزیر از کابینه نتانیاهو کنار رفتند.
 استعفای بنی گانتس و گادی آیزنکوت از اعضای کابینه جنگی که در مخالفت با سیاست‌های این کابینه و شخص بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل انجام شد، مورد استقبال مخالفان کابینه نتانیاهو قرار گرفت.
در همین رابطه یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون و رئیس حزب صهیونیستی «آینده‌ای وجود دارد» از این اقدام استقبال کرده و آن را اقدامی مهم و درست ارزیابی کرد. وی ابراز داشت که زمان برکناری این کابینه افراطی فرا رسیده است و باید کابینه‌ای عاقل روی کار بیاید که امنیت و اسرای اسرائیلی را بازگرداند و جایگاه بین‌المللی تل‌آویو را نیز احیا کند.آویگدور لیبرمن رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» هم گفت که استعفای بنی گانتس از کابینه جنگ تصمیم خوبی بود و گرچه با تاخیر صورت گرفت، اما باز از هیچی بهتر بود.آویگدور لیبرمن تأکید کرد که زمان آن رسیده تا یک ائتلاف صهیونیستی تشکیل شود.بزالل اسموتریچ وزیر دارایی افراطی عضو کابینه رژیم صهیونیستی اما در مخالفت با این اقدام گفت که این استعفا همان چیزی بود که یحیی سنوار، سید حسن نصرالله و ایران می‌خواستند.
مجموعه استعفاهای داخلی رژیم صهیونیستی بویژه استعفای گانتس و آیزنکوت به علت عضویت در شورای جنگی اسرائیل، گرچه کابینه را از اکثریت خارج نمی کند، اما مقدمات استعفای دیگر مخالفان نتانیاهو را فراهم کرده و زمینه را برای فروپاشی کابینه وی مهیا می کند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که اختلاف نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ او درباره خدمت سربازی صهیونیست‌های افراطی یا همان حریدی‌ها شدت گرفته است.سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم امروز علیه لایحه خدمت سربازی حردی‌ها که بنیامین نتانیاهو به دنبال تصویب آن است، رأی خواهد داد.
خبر دیگر آنکه هزاران نفر از مردم آمریکا به خیابان‌های شهر لس‌آنجلس آمدند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کردند.منابع رسانه‌ای نیز  از راهپیمایی خودرویی خانواده‌های اسرای صهیونیست علیه بی توجهی کابینه این رژیم به سرنوشت فرزندانشان خبر دادند.ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که عملیات آزادی اسرای صهیونیست در اردوگاه النصیرات، هیچ تغییری در واقعیت تلخ پیش روی این رژیم ایجاد نمی‌کند.«اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیست تاکید کرد که نتانیاهو، گالانت و هالیوی (نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی) در فاجعه غزه غوطه‌ور هستند و کاملا واضح و روشن است که اهداف جنگ هرگز محقق نخواهد شد.
خبر دیگر آنکه منابع آگاه گزارش دادند که در شرایط کنونی دستکم ۵۰ کودک فلسطینی در شمال نوار غزه به دلیل گرسنگی شدید و سوء تغذیه با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.برنامه جهانی غذا فاش کرد که کمک‌های خود به نوار غزه را از طریق اسکله آمریکایی به دلیل نگرانی‌های امنیتی متوقف کرده است. همچنین منابع خبری از لو رفتن سند جاسوسی سفارت آمریکا در قدس اشغالی از فلسطینی‌ها خبر داده و بخش‌هایی از محتوای آن را منتشر کردند.روزنامه رای الیوم با اشاره به جزئیات جاسوسی سفارت آمریکا در قدس اشغالی از فلسطینی‌ها براساس این سند آورده است: در حالی که محافل نظامی و رسانه‌ای آمریکایی طی ساعات گذشته به خبر دست داشتن واشنگتن در عملیات بازگرداندن چهار اسیر صهیونیست از اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه پرداخته اند، سندی افشا شده که از جاسوسی سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی علیه فلسطینیان و به نفع سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی حکایت دارد.شبکه خبری الجزیره نیز در گزارشی نوشت اسکله شناور غزه که آمریکا آن را احداث کرده برای اهداف نظامی استفاده می‌شود. در این میان هم آمریکا اعلام کرد خواستار برگزاری نشست شورای سازمان ملل و رای‌گیری درباره پیش‌نویس یک قطعنامه فوری برای «آتش‌بس فوری» در نوار غزه است.
شبکه خبری ان بی سی امروز افشا کرد که واشنگتن به دنبال مذاکره با حماس برای آزاد ساختن اسرای آمریکایی دربند این گروه است. این شبکه آمریکایی به نقل از روایت مقام های ارشد کنونی و سابق آمریکایی از مذاکرات مقام های دولت بایدن نوشت که در صورت شکست مذاکرات کنونی حماس و رژیم صهیونیستی، واشنگتن به دنبال مذاکره با حماس برای آزادی پنج آمریکایی نزد این گروه خواهد بود. یک رسانه رژیم اسرائیل به نقل از مسئولان ارشد آمریکایی و صهیونیستی اعلام کرد که واشنگتن و لندن اطلاعات بسیار مهمی را به تل آویو داده اند که در موفقیت عملیات بازگرداندن اسرا از اردوگاه النصیرات نقش بسزایی داشته است. خبر دیگر آنکه مفتی عمان باردیگر حمایت خود را از ساکنان نوار غزه اعلام و خواستار حمایت مالی و تسلیحاتی از آنها شد.حدود ۱۰۰ نفر از علمای مسلمان برجسته فراخوانی را در رابطه با اوضاع غزه صادر کردند که در رأس این علما محمد الحسن الددو و مروان أبو راس، از اعضای هیأت علمای فلسطین بودند.منابع رسانه‌ای نیز از اصابت پهپاد هجومی حزب‌الله لبنان به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. حزب‌الله در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که مقر فرماندهی لشکر ۱۴۶ شرقی در نهاریا را هدف قرار داده و شماری از نظامیان صهیونیست را کشته یا زخمی کرده است.
https://siasatrooz.ir/vdcaion6a49nu01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی