يکشنبه ۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
کد مطلب : 129888
مقاومت در غزه و لبنان قدرت خود را به رخ متجاوزان می‌کشد

جهنم ناتمام اسرائیل در شمال و جنوب

جهنم ناتمام اسرائیل در شمال و جنوب
رژیم صهیونیستی در حالی با تهدید لبنان و حملات بیشتر به غزه توهم قدرت نمایی را در سر دارد که مقاومت همه جانبه غزه و لبنان این توهم را به جهنمی بزرگ و ناتمام برای این رژیم مبدل کرده است.
حزب الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین در غزه و در واکنش به عملیات ترور یکی از فرماندهان میدانی مقاومت، دومین مقر فرماندهی ارتش رژیم اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.حزب الله لبنان با بیان اینکه این عملیات در واکنش به اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در ترور رزمندگان مقاومت در شهرک «الخیاره» بوده، تأکید کرد که در این عملیات پهپادی، اماکن تجمع و استقرار افسران و نظامیان رژیم اسرائیل را هدف قرار داده که در اثر آن شماری کشته و یا زخمی شده‌اند. همچنین  مقاومت اسلامی لبنان با انتشار ویدئویی مناطق و نقاط استراتژیک مستقر در خاک فلسطین اشغالی را به نمایش گذاشت و به اشغالگران هشدار داد که در صورت بروز درگیری گسترده, پشیمان خواهند شد.
حزب‌الله در این ویدئو مختصات اماکن و مناطق راهبردی را به نمایش گذاشت؛ با اشاره تلویحی به اینکه در صورت بروز درگیری گسترده، تمامی این مناطق در تیررس قرار دارند.ساختمان وزارت جنگ اسرائیل در تل آویو، پالایشگاه نفت حیفا و نقاط حیاتی در آن، فرودگاه بن گوریون، بندر «اشدود»، بندر حیفا، پایگاههای نظامی مختص ماهواره‌ها در منطقه «یهود» و پایگاههای نظامی در صحرای نقب و منطقه الجلیل، مناطقی هستند که مختصات آن در این ویدئو به نمایش در آمده است.در ابتدای این ویدئو نیز بخشی از سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله آمده است مبنی بر اینکه: «در یک جنگ همه جانبه نه سقفی وجود خواهد داشت، نه محدودیتی و نه ضابطه و قاعده‌ای، همه چیز مجاز و همه چیز زیر آتش حزب‌الله خواهد بود».
«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم و تحلیلگر شناخته شده فلسطینی در یادداشت جدید خود درباره جنگ غزه و همچنین تحولات شمال فلسطین اشغالی نوشت: ما نیازی به کارشناسان مجله «فارن افرز» نداریم که به ما بگویند اسرائیل بعد از 9 ماه جنگ نسل کشی علیه نوار غزه، نتوانست مقاومت به رهبری حماس را شکست دهد؛ بلکه برعکس آن یعنی پیروزی مقاومت اتفاق افتاد و قدرت و دستاوردهای میدانی آن روز به روز افزایش می‌یابد.در ادامه مقاله عطوان آمده است: چیزی که پروفسور پاپ و اکثر کارشناسان سیاسی و نظامی مانند او نگفته‌اند، این است که ده‌ها هزار داوطلب به مقاومت به ویژه حماس و جهاد اسلامی در غزه و کرانه باختری ملحق شده‌اند و در آموزش‌های محرمانه برای استفاده از سلاح، در مراکز آموزش در تونل‌های زیرزمینی در نوار غزه یا روی زمین در کرانه باختری مشارکت کرده‌اند. بیشتر این رزمندگان جوانان بین 18 تا 24 سال هستند.
نویسنده این مقاله در ادامه به تحولات شمال فلسطین اشغالی و هراس صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله اشاره و تصریح کرد: سخنانی که در حال حاضر توسط بسیاری از سخنگویان دولت آمریکا مبنی بر حمایت این کشور از اسرائیل در صورت وقوع جنگ گسترده در لبنان بیان می‌شود، صرفاً تلاشی ناامیدانه برای آرام کردن افکار عمومیِ وحشت زده اسرائیلی‌هاست؛ به ویژه در شهرک‌های الجلیل. آمریکایی‌ها در حالی این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند که مسئولان این کشور به شکل مخفیانه در حال اعمال فشار بر نتانیاهو و ژنرال‌های وی جهت جلوگیری از گسترش جنگ در جبهه شمالی با حزب الله هستند تا از یک فاجعه بزرگ برای اسرائیل جلوگیری کنند.بعد از گذشت کمتر از یک هفته از انتشار مواضع حساس صهیونیست‌ها در حیفای اشغالی توسط مقاومت لبنان، حزب‌الله یک ویدئوی غافلگیرکننده جدید از اهداف حیاتی اشغالگران منتشر کرد که شامل پیام‌های تهدیدآمیز برای دشمن صهیونیستی می‌شود.
یکی از فرماندهان سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد این رژیم در شرایطی قرار ندارد که وارد جنگ همه جانبه با حزب‌الله لبنان شود.یسرائیل زیو، سرلشکر سابق و رئیس سابق بخش عملیات در ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ورود به جنگ گسترده با لبنان در صورت وقوع، در بدترین زمان ممکن برای این رژیم رخ خواهد داد.یووال دسکین رئیس سابق شاباک تاکید کرد که نخست وزیر شکست خورده رژیم صهیونیستی، این رژیم را به سمت بحرانی استراتژیک و چند بعدی می‌برد.وزیر انرژی رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورت شروع جنگ همه جانبه با حزب‌الله، نیروگاه‌های برق هدفی برای این جنبش خواهد بود. خبر دیگر آنکه نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد از هر سه نفر در جهان یک نفر به دلیل جنگ غزه برند‌های تجاری حامی رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند.باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اذعان کرد که رژیم اسرائیل در تحقق اهداف خود در نوار غزه ناکام مانده و در این جنگ شکست خورده است.
در همین حال سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که مقاومت فلسطین هیچ توافقی را بدون توقف جنگ در غزه نمی‌پذیرد.ابوزهری با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به کشتار ملت فلسطین ادامه می‌دهد، افزود: هیچ بازدارنده یا مانعی بر سر راه این کشتار‌ها وجود ندارد.وی با هشدار درباره ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، گفت: تداوم کشتار‌های غیرنظامیان در غزه توسط (رژیم) اسرائیل می‌تواند به شعله‌ور شدن منطقه ختم شود. تماس‌ها برای حصول توافق آتش‌بس و تبال اسرا همچنان ادامه دارد.همزمان با تشدید حملات مقاومت لبنان و در سایه جنگ علیه غزه، صهیونیستها از اراضی اشغالی پا به فرار گذاشته اند. منابع صهیونیست از فرار ۵۵۰ هزار صهیونیست از اراضی اشغالی در ۶ ماه نخست جنگ خبر دادند.گروه‌های مقاومت فلسطین عملیات مشترکی را علیه صهیونیست‌ها در اردوگاه یبنای شهر رفح انجام دادند.یکی از سازمان‌های زیر مجموعه سازمان ملل با اشاره به ادامه داشتن بمباران غزه، اعلام کرد ۶۹ درصد مدارسی که آوارگان آنجا زندگی می‌کنند، آسیب دیده‌اند.براساس گزارش المیادین، آژانس سازمان ملل با انتشار پستی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد. این سازمان خواستار آتش‌بس و توقف این بی توجهی آشکار به قوانین بشردوستانه در غزه شد.
https://siasatrooz.ir/vdcdjn0fjyt0xj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی