سه شنبه ۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
کد مطلب : 129898
مهمونی کیلومتری غدیر در تهران؛

از سور‌ و سات سخاوت تا شور و شادی شیرین کودکان

از سور‌ و سات سخاوت تا شور و شادی شیرین کودکان
مهمانی ۱۰ کیلومتری عید سعید غدیر خم از ساعت ۱۷ به صورت رسمی آغاز شد، اما مهمانان امیرالمومنین علیه‌السلام زودتر از موعد مقرر خود را به وعده‌گاه عشاق رساندند تا در این جشن شرکت کنند.
به گزارش مهر، دوباره موعد عمل به روایت «شیعیان ما در شادی ما اهل‌بیت، شاد هستند و در غم و اندوه ما، غمگین» رسید. بزرگترین جشن شیعیان به مناسبت عید الله اکبر در سراسر ایران برگزار شد. پایتخت‌نشینان همگام با هموطنان سراسر کشور، با حضور در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر خم در این جشن بزرگ سهیم شدند.
این مهمانی دیگر جزء جدایی‌ناپذیر از فرهنگ عمومی کشور شده است به مانند رسوم دیگر نظیر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی. قبل از این مهمانی‌های کیلومتری هر مسجدی، هیئتی، خانواده‌هایی یا حتی افرادی برای این عید بزرگ به صورت پراکنده جشن می‌گرفتند وشیرینی و شربت توزیع می‌کردند، اما امسال سومین سال است که با همدلی و کنار هم جمع شدن، جلوه‌ای از ابهت و اجتماع عظیمی از شیعیان را به رخ جهانیان می‌کشد.
نکته قابل توجه این است که این عید را حتی غیرشیعیان نیز بزرگ می‌پندارند و آنها نیز با حضور در این مهمانی، مهمان امیرالمومنین علیه‌السلام می‌شوند.
کودکان شرکت کننده در جشن کیلومتری در همبستگی با مردم و کودکان مظلوم غزه عروسک‌های خود را به کودکان غزه اهدا کردند.
دهه نودی ها در صحنه نمایش اصلی میدان انقلاب به عشق مولا امیرالمومنین سرود خواندند. این سرود در قالب برنامه‌ای تحت عنوان «سر سفره خدا» اجرا شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان راهپیمایی میلیونی غدیر در تهران، در یکی از ساختمان‌های متعلق به قوه قضائیه که در طول مسیر راهپیمایی قرار داشت، مستقر شد.
رئیس عدلیه به همراه تعداد دیگری از مقامات قضائی، به مدت حدود ۳ ساعت با شمار قابل توجهی از مردم که دارای مشکلات و مسائل قضائی و حقوقی بودند، بصورت مستقیم و بدون واسطه دیدار کرد و در چهارچوب موازین قانونی، دستورات مقتضی را برای رفع مشکلات و مسائل آنها صادر کرد.
قاضی‌القضات در خلال این دیدار بار دیگر خطاب به مقامات قضائی دستور داد ملاقات با مردم و استماع و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آنها در چارچوب قانون را در زمره اولویت‌های کاری خود بگنجانند و در برگزاری دیدارهای مردمی به مناسبت‌های مختلف بویژه مناسبت‌های مرتبط با اعیاد اسلامی و ملی، استمرار و مداومت داشته باشند.
سفالگری با پیش زمینه عید غدیر در برخی از موکب‌ها در مراسم مهمونی ۱۰ کیلومتری انجام شد و آموزش این حرفه نیز به علاقه مندان صورت گرفت.
مراسم نمادین خطبه‌خوانی غدیر نیز در میدان فردوسی که یکی از ایستگاه‌های مهمونی غدیر ۱۴۰۳ است، برگزار شد.
یکی از موکب داران موکب شهدای مدافع حرم افغانستان در گفت‌وگو با مهر در حاشیه مهمونی غدیر گفت: عید سعید غدیر را تبریک می گویم. امروز الحمدلله رزمندگان فاطمیون افغانستان با الهام گرفتن از کلام نورانی امیرالمومنین علیه السلام که فرمود کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً رشادت‌های زیادی در جبهه مقاومت از خودشان نشان دادند. امروز ما اینجا در مهمونی غدیر آمده‌ایم تا رشادت‌های فاطمیون را برای همگان بیان کنیم و با یکی از غذاهای محلی افغانستانی که در این کشور بسیار محبوب است از مهمان غدیر پذیرایی کنیم. با توجه به اینکه غذای هر مملکت نمایشگر فرهنگ آن کشور است ما خواستیم با پذیرایی از مهمانان با این غذا آنها را با فرهنگ کشور خود آشنا کنیم.
https://siasatrooz.ir/vdceoo8zvjh8wvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی