چهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
کد مطلب : 129912
سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها برای اخذ رای ایرانیان خارج از کشور بسیج شدند

کانادا ایرانیان را از حق انتخاب محروم کرد!

کانادا ایرانیان را از حق انتخاب محروم کرد!
سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد که همه اقدامات و تمهیدات لازم به منظور انتخابات ریاست جمهوری فراهم آمده و امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای خارج از کشور توسط دستگاه دیپلماسی ارسال شده است که در این میان کانادا بدون هیچ عذر موجهی با حضور ایرانیان ساکن این کشور پای صندوق رای مخاثفت کرد.
کانادا که البته قتل عام و زنده به گور کردم در گورهای دسته جمعی  150 هزار کودک بومی را در کارنامه دارد و به رغم آنکه خود را مدعی حمایت از حقوق بشر معرفی می‌کند در اقدامی خصمانه و در چارچوب اجرای خواست تروریست‌ها و قاتلان مردم ایران از پذیرش برگزاری انتخابات و حضور ایرانیان مقیم این کشور پای صندوق‌های رای خودداری کرد.
این در حالی است که ناصر کنعانی سخنگوی سخنگوی امور خارجه در نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص شرایط انتخابات ریاست جمهوری خارج از کشور، اظهارداشت: دستگاه دیپلماسی هم مبتنی بر وظیفه خودش بزای برگزاری انتخابات با شکوه در خارج از کشور همه تلاش های خودش را به کار بسته و همکاران ما در وزارت امور خارجه روزهای بسیار پر کاری پشت سر گذاشتند.وی گفت: همه اقدامات و تمهیدات لازم به منظور انتخابات ریاست جمهوری فراهم آمده و امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای خارج از کشور توسط دستگاه دیپلماسی ارسال شده است.کنعانی بیان کرد: همه سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های ایران در این ارتباط بسیج شده‌اند، کمیته‌های اخذ رای و ناظران مشخص شده‌اند. نقش ایرانیان خارج از کشور در این انتخابات بسیار تعیین کننده است و برای وزارت امور خارجه مهم است که رای مردم در این انتخابات در شعب رأی خارج از کشور به صورت مناسب و صحیح شمارش شود و به اصل امانت و صداقت دستگاه دیپلماسی کاملا پایبند است.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: همانطور که در داخل کشور این اهتمام جدی مبنی بر مشارکت حداکثری ملت فهیم ایران در انتخابات، مطابق با تاکیدات رهبری و رویکرد نظام وجود دارد در خارج از کشور هم شاهد مشارکت حداکثری ایرانیان خارج از کشور باشیم و حتما بر جلب رای آنها تاکید داریم و در این راستا تلاش‌های خود را به کار بستیم.سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: برگزاری انتخابات باشکوه در خارج از کشور برای ما در وزارت امور خارجه بسیار مهم است و در این راستا پیگیری‌ها و ارتباطات زیاد و مستمری را داشته و داریم و زمینه لازم برای برگزاری باشکوه را فراهم کردیم.
کنعانی گفت: زمان برگزاری انتخابات خارج از کشور نیز همزمان با انتخابات داخل کشور است. تمهیدات لازم در این خصوص هم فراهم شده که بلافاصله پس از زمان رأی گیری آرا توسط هیات‌های اجرایی انتخابات در خارج از کشور با دقت و امانت شمارش شود و به ستاد مرکزی انتخابات در وزارت کشور ابلاغ شود. امیدواریم انتخاباتی سالم و باشکوه را در خارج از کشور داشته باشیم و ایرانیان عزیز خارج کشور برگ زرین دیگری را در تعیین سرنوشت کشور رقم بزنند.وی گفت:  هم مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه و مدیرکل کنسولی ما میزبان سفیر پادشاهی سعودی در ایران بودند و آخرین رایزنی‌ها با وی انجام شد، کمااینکه پیش از این هم سفیر ایران در عربستان در گفت‌وگو هایی که با مقامات سعودی داشت تلاش‌های لازم را به عمل آورد و امیدواریم بتوانیم تا زمان آغاز رأی‌گیری امکان مشارکت هموطنان و حجاج ایرانی را در انتخابات داشته باشیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: تمامی نمایندگی‌های ایران آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارند و بسته به میزان جمعیت و پراکندگی ایرانیان در کشورهای مختلف، صندوق های متعدد را در پایتخت‌های مختلف فراهم آوردیم و تلاش ما این بوده که زمینه مشارکت ایرانیان خارج از کشور با سهل‌ترین روش ممکن فراهم آید.
https://siasatrooz.ir/vdcb89b85rhb59p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی