جمعه ۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
کد مطلب : 129923
سازمان عفو بین‌الملل ضمن اشاره به فاجعه انسانی در غزه

صلح مستلزم برچیدن رژیم آپارتاید اسرائیل است

صلح مستلزم برچیدن رژیم آپارتاید اسرائیل است
دبیر کل سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اینکه غرب و آمریکا استانداردهای دوگانه مقابل حقوق بشر دارند و شریک جنایات اسرائیل علیه مردم غزه هستند تاکید کرد صلح پایدار مستلزم برچیدن رژیم آپارتاید اسرائیل است.
«اگنس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل طی سخنانی با استقبال از قرار گرفتن رژیم اشغالگر اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل به دلیل نقض حقوق کودکان و کشتار آنها، اعلام کرد: این تصمیم گام مهمی برای محاکمه سران جنایتکار اسرائیل به خاطر جنایاتی که علیه کودکان فلسطینی مرتکب می‌شوند، است.وی در گفتگو با روزنامه القدس العربی اظهار داشت: رسیدن به صلح پایدار مستلزم برچیدن رژیم آپارتاید اسرائیل، پایان اشغالگری آن در کرانه باختری، قدس و رفع محاصره غزه است. ناکامی شورای امنیت در اجرای قطعنامه آتش بس در غزه مستلزم اقدامی جدی و فوری برای وضع قوانین جدید در خصوص عضویت در شورای امنیت و نیز انجام اصلاحاتی در زمینه استفاده طرف‌های مختلف از حق وتو است.دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل با محکوم کردن جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه کودکان غزه گفت: آیا جنایات سیستماتیک اسرائیل علیه کودکان فلسطینی ایجاب نمی‌کرد که خیلی پیش از این اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل قرار بگیرد و آیا باید سازمان ملل منتظر کشتار هزاران کودک در غزه می‌ماند تا اسرائیل را در این لیست سیاه قرار دهد؟
وی افزود: حملات بی‌امان نیروهای اسرائیلی به غزه پیامدهای فاجعه باری برای کودکانی دارد که طی 8 ماه گذشته رنج غیر قابل تصوری را متحمل شده‌اند. هزاران نفر از این کودکان قتل عام شده‌اند، تعداد بی‌شماری آسیب‌های جدی جانی و روانی متحمل شده‌اند و همچنین شمار زیادی از کودکان، اعضای خانواده خود را از دست داده و آواره هستند.اگنس کالامارد تصریح کرد: اسرائیل باید خیلی قبل‌تر در لیست سیاه سازمان ملل قرار می‌گرفت و این نشان می‌دهد که جامعه جهانی آمادگی پاسخ به فریادهای کودکان فلسطینی را ندارد. در این میان، مایه تاسف است که کشورهای بزرگ از جمله آمریکا، انگلیس و آلمان در کنار اسرائیل ایستاده‌اند و همچنان به ارسال سلاح برای این رژیم که به گسترش جنگ در غزه دامن می‌زند ادامه می‌دهند و با اسرائیل در جنایات جنگی علیه مردم غزه همدستی می‌کنند.
وی با اشاره به تناقض مواضع دولت‌های غربی که حامی رژیم اشغالگر هستند با مواضع ملت‌های غربی که از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند، گفت: جنگ غزه نه تنها منجر به نقض فاحش حقوق بشر شده است، بلکه به خوبی فرسایش دموکراسی در بسیاری از کشورهای جهان را ثابت کرد؛ جایی که دولت‌های این کشورها اعتراضات مسالمت آمیز مردم برای حمایت از آزادی و حق مردم فلسطین را سرکوب می‌کنند.
همچنین سازمان بهداشت جهانی خواستار تسهیل روند خروج بیماران و مجروحان از غزه برای دریافت خدمات درمانی شد.ر این اساس، سازمان بهداشت جهانی با استقبال از خبر خروج ۲۱ کودک سرطانی از غزه برای درمان به خارج از این باریکه، اعلام کرد: اکنون بیش از ۱۰ هزار بیمار در غزه نیازمند دریافت خدمات درمانی و خروج از این باریکه هستند. در این میان ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر اردوگاه آوارگان المواسی در رفح را بمباران و زنان و کودکان را به خاک و خون کشید.رشیده طلیب از مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل تلاش برای کتمان حقیقت جنگ غزه به شدت انتقاد کرد.
از سوی دیگر گادی آیزنکوت رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم شکست خورده است و احتمالا اسرائیل را به جاهای خطرناکی مثل سیطره دائمی بر غزه می‌برد. منابع آگاه اعلام کردند آمریکا ارسال بخشی از مهمات تعلیق شده به تل آویو را از سر میگیرد.گرچه آمریکا پس از آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح به صورت نمادین و با هدف فریب افکار عمومی ارسال برخی مهمات و تسلیحات به این رژیم را به حالت تعلیق درآورد؛ اما واشنگتن در ادامه به همین اقدامات نمادین نیز بی توجهی کرد.این منابع به آکسیوس اعلام کردند: انتظار می‌رود آمریکا به زودی ارسال یک محموله مهمات شامل یک هزار و ۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی را که پیش تر به دلیل نگرانی از استفاده از آنها علیه غیرنظامیان در رفح در ماه مِی میلادی به تعویق درآمده بود را در اختیار ارتش اسرائیل قرار دهد.
روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی در گزارشی نوشت که ارتش اشغالگر اسرائیل در ادامه کمبود نیرو، هم اکنون به ۸ هزار نظامی دیگر در غزه نیاز دارد. از سوی دیگر جنبش حماس با محکوم کردن جنایات سیستماتیک صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی هم‌زمان با جنگ نسل‌کشی ضد غزه، خواستار تشدید اشکال مقاومت ضد اشغالگران شد.آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل نسبت به بازماندن بیش از ۶۲۵ هزار دانش آموز غزه از تحصیل هشدار داد.رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نسبت به تأخیر دیوان بین المللی دادگستری درخصوص بازداشت نتانیاهو و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراض کرد.
یک نشریه صهیونیستی با ارزیابی توان نظامی مقاومت فلسطین در کرانه باختری در طول سه سال اخیر مدعی شد توانمندی‌های نظامی گروه‌های مقاومت در کرانه باختری به شکل مشهودی در حال ارتقا است که می‌تواند جان نظامیان صهیونیست را در معرض خطر قرار دهد.بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به‌رغم ابراز نگرانی‌ درباره وخامت اوضاع انسانی در غزه و افزایش آمار شهدای فلسطینی در این منطقه گفت که تحریم (رژیم) اسرائیل در دستور کار اتحادیه نیست.جوسپ بورل در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: شرایط خاورمیانه مایه نگرانی است. طرح آتش‌بس رئیس جمهوری آمریکا اجرا نمی‌شود. هیچ‌کدام از طرف‌ها حاضر به اجرای این طرح که مورد تائید شورای امنیت است، نیستند. در نتیجه گرسنگی و بمباران غزه ادامه دارد و کمک های بشردوستانه وارد غزه نمی‌شود.وی ادامه داد: اما این تنها مشکل نیست. در کرانه باختری، ما باید درباره نحوه مواجهه ما با آن بحث کنیم تا خشونت در این منطقه متوقف شود. اوضاع در مرز لبنان نیز نگران کننده است و باید جلوی گسترش جنگ به کل منطقه را بگیریم.
https://siasatrooz.ir/vdcdxn0fsyt0xn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی