دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
کد مطلب : 130149
جنایتی که رژیم صهیونیستی همزمان با نسل‌کشی در غزه انجام می‌دهد

رشد 250درصدی قتل‌عام کودکان فلسطینی در کرانه باختری

رشد 250درصدی قتل‌عام کودکان فلسطینی در کرانه باختری
همزمان با استمرار جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، یونیسف در گزارشی از شهادت ۱۴۳ کودک فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون خبر داد که رشدی 250 درصدی را نشان می‌دهد.
 یونیسف در گزارشی اعلام کرد که شمار کودکان شهید فلسطینی در کرانه باختری از ۹ ماه پیش تاکنون همزمان با آغاز جنگ غزه، روندی تصاعدی داشته است.بنابراین گزارش، از آغاز جنگ غزه تاکنون در هر دو روز یک کودک فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی به شهادت رسیده است.براین اساس، شمار کودکان شهید فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۴) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۰۲۳) به میزان ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.براساس گزارش یونیسف در این مدت (ماه ژانویه تا ژوئیه) ۱۴۳ کودک به شهادت رسیده و ۴۴۰ کودک دیگر نیز زخمی شده اند. در همین حال کانال خبرگزاری شهاب با انتشار ویدئویی دردناک خبر داد ساکنان شمال غزه از گرسنگی می‌میرند.
منابع بیمارستانی آماری جدید از شهدای حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به خان یونس در جنوب غزه منتشر کردند.این منابع بیان کردند که تاکنون ۳۵ نفر بر اثر این حملات به شهادت رسیده اند.این منابع اعلام کردند که ۵ نفر از شهدا را کودکان تشکیل می دهند.منابع مذکور از زخمی شدن ۸۰ نفر دیگر نیز خبر دادند. در این میان در ادامه مواضع بی اثر در قبال این کشتارها بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که ادامه همکاری با رژیم اسرائیل در وضعیت کنونی امکان پذیر نیست.پایگاه فرانسوی زبان سات اعترافاتی از چند نظامی اسرائیلی را منتشر کرده که می‌گویند آنها دستور دارند تحت هر شرایطی فلسطینی‌ها را در غزه هدف قرار دهند.در گزارش پایگاه فرانسوی زبان «سات» می‌خوانیم: برخی افشاگران اسرائیلی می‌گویند که زنان و کودکان عمدا هدف قرار می‌گیرند. از نیرو‌های زمینی گرفته تا فرماندهان، قوانین جنگ زیر پا گذاشته شده است. آنها فقط به آمدن ادامه می‌دهند. آخر هفته گذشته، اسرائیل حمله هوایی ویرانگر جدیدی را به غزه انجام داد که در آن دست کم ۹۰ فلسطینی کشته و صد‌ها نفر دیگر از جمله زنان، کودکان و نیرو‌های امدادی زخمی شدند.
اسرائیل بار دیگر آوارگانی را که در اثر بمب‌های قبلی خود آواره شده بودند هدف قرار داد و منطقه‌ای را که رسما منطقه امن  اعلام کرده بود به میدان جنگ تبدیل کرد؛ و بار دیگر، قدرت‌های غربی شانه‌های خود را بالا انداختند. آنها به قدری مشغول متهم کردن روسیه به جنایات جنگی بودند که نمی‌توانستند نگران جنایات جنگی بسیار جدی‌تری باشند که متحد اسرائیلیشان در غزه مرتکب شده بود آن هم با سلاح‌هایی که آنها تهیه می‌کردند.
اسرائیل گفت که تلاش کرده است به دو رهبر حماس، از جمله محمد ضیف، رئیس شاخه نظامی این گروه ضربه بزند، اگرچه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به نظر نمی‌رسد که آیا این حمله موفق خواهد شد یا خیر.
کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، از حمله نیروهای ارتش اشغالگر به کاروان این آژانس در نوار غزه خبر داد.
 در حالی که گروه‌های امدادی و نهادهای کمک رسانی در نوار غزه از ابتدای جنگ تاکنون همواره مورد هدف حملات عامدانه اشغالگران قرار گرفته‌اند، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که نیروهای ارتش اسرائیل عصر دیروز یکشنبه، کاروان این آژانس که به سمت شهر غزه حرکت می‌کرد را به گلوله بسته‌اند.لازارینی تاکید کرد: یکی از خودروهای کاروان آژانس آنروا در حالی که در مقابل یک ایست بازرسی ارتش اسرائیل در جنوب نوار غزه بود، مورد اصابت چندین گلوله نیروهای اسرائیلی قرار گرفت.وزارت امور خارجه آلمان در پی اعلام حکم دادگاه لاهه در خصوص محکومیت شهرک‌سازی صهیونیست ها در اراضی اشغالی و ضرورت تخلیه فوری آنها، اعلام کرد که این کشور از سیاست اشغالگری رژیم صهیونیستی حمایت نخواهد کرد.
«کریستین واگنر» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان به خبرنگاران در برلین گفت: در حالی که آلمان به مسئولیت تاریخی خود در قبال دولت یهودی از اسرائیل حمایت می‌کند ولی این به معنای حمایت از سیاست اشغالگری این رژیم نیست.
https://siasatrooz.ir/vdcfjxdy1w6dmya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی