?>?> شنیده شدن صدای واحد از همه ارکان کشور در دوران ترامپ | سیاست روز
دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
کد مطلب : 130152

شنیده شدن صدای واحد از همه ارکان کشور در دوران ترامپ

شنیده شدن صدای واحد از همه ارکان کشور در دوران ترامپ
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با اشاره به ضرورت شنیده‌ شدن صدای واحد در مسائل مهم از همه ارکان کشور، فرمودند: برخی در دنیا گوش تیز کرده‌اند تا نشانه‌های اختلاف را در حرف‌های مسئولان پیدا کنند؛ ارکان نظام با صدای واحد آنها را مأیوس کنند.
دولت جدید در راه است،‌ چند روز دیگر مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور منتخب برگزار می‌شود و سپس او وزرای کابینه خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد کرد.
رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی که رئیس جمهور منتخب نیز حضور داشت، نکاتی را درباره صدای واحد در مسائل مهم بیان کردند که خطاب ایشان به همه ارکان نظام به ویژه مجلس و دولت بود.
کشور در این شرایط نیاز به وحدت بیشتر و شنیده شدن صدای واحد از سوی مسئولان دارد چرا که دشمنی‌ها افزایش یافته و حتی می‌رود تا با روی کار آمدن دونالد ترامپ فشارهای آمریکا علیه ایران بیشتر شود. هرچند جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا تفاوت چندانی با هم ندارد اما شخص ترامپ به واسطه اقداماتی که علیه ایران انجام داده نمی‌تواند گزینه‌ای برای مذاکره و توافق باشد.
پاره کردن برجام و دستور ترور و به شهادت رساندن سردار سلیمانی تنها بخشی از اقدماتی است که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود علیه ایران انجام داده است.
با وجود چنین رئیس جمهوری در آمریکا، وحدت، هم‌فکری، هم‌صدایی و هم‌اندیشی همراه با کنار گذاشتن اختلافات و شنیده شدن صدای واحد از مسئولان برای اداره کشور توصیه مطمئن و کاربردی است که رهبر معظم انقلاب آن را بیان کرده و درخواست کردند تا نمایندگان مجلس و مسئولان و همه ارکان کشور به آن پایبند باشند.
در این زمینه چند تن از نمایندگان مجلس با تبعیت از سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای آمادگی خود و مجلس را برای اجرای توصیه‌های ایشان اعلام کردند.

بیانات رهبری اساس تعامل و همکاری مجلس با دولت جدید است
متکی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بیانات اخیر مقام معظم رهبری را مبنای تعامل و همکاری نمایندگان مجلس در تعامل با دولت چهاردهم بیان کرد.
منوچهر متکی در دیدار با مردم شهرری در مسجد جامع المهدی با اشاره به اولین دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر معظم انقلاب، گفت: محورهای هشت گانه مطرح شده در بیانات مقام معظم رهبری دستور کار نمایندگان مجلس دوازدهم خواهد بود و اساس تعامل و همکاری با رئیس‌جمهور منتخب و مبنای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی است. وی همچنین با ابراز تاسف از اظهارات ظریف رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم گفت: یک دیپلمات حرفه‌ای مطالب تلخ را در بیانی شیرین ارائه می‌کند و سیاستمدار غیرحرفه‌ای حتی مطالب شیرین را در بیانی تلخ عرضه می‌کند؛ به نظرم آقای ظریف دیپلماتی حرفه‌ای و سیاستمدار غیرحرفه‌ای است.

هم‌صدایی مجلس و دولت از سواستفاده دشمنان جلوگیری می‌کند
محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره «به فرمایشات رهبری پیرامون همگرایی و تعامل سازنده میان مجلس و دولت»، گفت: در جلسه دیروز رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی رئیس‌جمهور منتخب نیز حضور داشت. بین دولت و مجلس باید تعامل بر‌قرار باشد.  وی افزود: همکاری بین مجلس و دولت در راستای پیشرفت کشور از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دشمن به دنبال تفرقه و چندصدایی از داخل کشور است تا بهره‌برداری‌های خود را داشته باشد. حتماً از دولت و مجلس باید یک‌صدا بلند شود. جوکار با اشاره به تعامل مجلس و دولت، گفت: راه سوءاستفاده دشمن باید با هم‌صدایی دولت‌ و مجلس گرفته شود. در واقع هم‌صدایی مجلس و دولت از سوءاستفاده دشمنان جلوگیری می‌کند. وی اظهار داشت: کمک و تعامل سازنده برای تثبیت دولت جدید لازم است تا هر چه زودتر این دولت خدمت‌رسانی به مردم را آغاز کند. جوکار گفت: مجلس قطعاً به اشخاصی که ویژگی‌های موردنظر رهبری را داشته باشند رأی اعتماد خواهند داد تا دولت کارآمدی شکل بگیرد. در این مسیر مجلس با دولت همکاری خواهد کرد.

دولت و مجلس باید تعامل را به عنوان یک اصل اساسی مدنظر داشته باشند
ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در با اشاره «به فرمایشات رهبری پیرامون همگرایی و تعامل سازنده میان مجلس و دولت»، گفت: روز گذشته نمایندگان شورای اسلامی دیداری با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند. در این دیدار مقام معظم رهبری نکات بسیار مهمی را در مورد تعامل، هماهنگی و راهبردهای رسیدن به اهداف نظام مقدس اسلامی در حوزه‌های مختلف مطرح و تبیین کردند. وی افزود: بیانات ایشان مثل همیشه چراغ راهی برای مجلس و دولت بود. هر ۲ قوه را در مسیر تحقق اندیشه‌های انقلاب اسلامی و منطقه راهنمایی کردند.
عزیزی با اشاره به انتظارت مجلس از دولت آینده، گفت: دولت و مجلس تعامل را به عنوان یک اصل اساسی مدنظر داشته باشند. در مجلس شورای اسلامی برنامه هفتم رو تصویب کردیم. رئیس‌جمهور هم در نشست‌های مختلف در بیان دیدگاه‌های خود بر اجرای اسناد بالادستی تأکید زیادی داشتند. یکی از انتظارات مجلس از دولت آینده اجرای کامل و بدون نقص قانون برنامه هفتم است. برنامه هفتم ملاک عمل باشد.وی اظهار داشت: دولت باید تلاش کند اشخاص توانمندی که برای نظام و ایران اسلامی کارآمد باشند به مجلس معرفی کند تا بتوانند خواسته‌های مردم را برآورده کنند. در جلسه روز گذشته رهبر انقلاب به شاخص‌هایی اشاره کردند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخص‌های تعیین وزرا، گفت: اشخاصی برای تصدی پست وزارت در نظر گرفته شوند که مؤمن به مبانی انقلاب اسلامی باشند تا شاهد حضوران مدیران تراز مطابق با اندیشه‌های نظام اسلامی باشیم.
عزیزی تأکید کرد: دستیابی به منویات رهبری با تعامل دولت و مجلس در مقام عمل محقق می‌شود نه در حد شعار. برنامه موجود است. اگر مدیران مناسب نیز انتخاب شوند و تعامل بین قوابرقرارر باشد قطعاً به موفقیت خواهیم رسید. وی در ادامه گفت: مجلس مثل همیشه حامی و پشتیبان دولت است. البته اگر دولت قصوری داشته باشد مجلس ورود خواهد کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcjiyev8uqetvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی