سه شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
کد مطلب : 130534
مواضع سراسیمه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌‌ها نشان داد

ترس از انتقام ایران ادامه‌ دارد

ترس از انتقام ایران ادامه‌ دارد
در کنار اذعان مقامات آمریکایی درباره قطعی بودن انتقام گیری ایران، یک رسانه صهیونیستی از تداوم ترس از انتقام ایران در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و اعلام کرد که اقدام پیشدستانه علیه جمهوری اسلامی در دستور کار نیست.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در گزارشی به نقل از یک مقام امنیتی این رژیم نوشت: اسرائیل نمی تواند برای حمله پیشدستانه علیه ایران، اقدام کند.این رسانه صهیونیستی با اشاره به هراس گسترده صهیونیست ها از پاسخ ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، به نقل از این مقام امنیتی نوشت: هرگونه اقدام پیشدستانه علیه جمهوری اسلامی، منوط به تصمیم کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی است.اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اشغالگر از پاسخ حتمی ایران به ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز به روز افزایش می‌یابد.رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست‌ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.
بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعات رژیم صهیونیستی هم تلاش می‌کنند تا با کمک متحدان خود نوع، هدف و زمان انجام حمله را به دست آورند.رادیو رژیم صهیونیستی با اشاره به خلوتی خیابان‌ها و نگرانی‌هایی که در چهره تک تک صهیونیست‌ها موج می‌زند، آن را شبیه به شرایط دوره کرونا توصیف کرده است.صبح روز یکشنبه مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ اولیه به ترور «فواد شکر» فرمانده بارز حزب الله، با بیش از ۳۴۰ موشک و ده ها پهپاد، ۱۱ پایگاه و پادگان نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید و صهیونیستها را در شوک فرو برد.
از سوی دیگر یکی از سخنگویان کاخ سفید ضمن ادعای اعلام آمادگی آمریکا برای دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر حمله احتمالی ایران، ابراز امیدواری کرد که چنین اتفاقی رخ ندهد.جان کربی در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه ایران در مورد نحوه واکنش به ترور شهید هنیه در تهران به مجری شبکه فاکس نیوز گفت: دانستن آنکه ایرانیان چه فکری در سر دارند، دشوار است. در صورتیکه بخواهند برای حمله گسترده ای علیه اسرائیل آماده و مهیا باشند، ما نیز برای دفاع (از اسرائیل) و دفاع از نیروها و امکانات مان در منطقه در برابر این حمله آماده و مهیا هستیم.
سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: ما اکنون دو ناوهواپیمابر در منطقه داشته و در پایگاه های هوایی و زمینی نیز امکاناتی در اختیارمان هست. بنابراین ما نیز در صورت نیاز آماده و مهیا هستیم و البته به دنبال چنین اتفاقی نیستیم و نمی خواهیم (تبادل آتش اخیر میان حزب الله و اسرائیل) تکرار شده یا حمله شدیدتری از جانب ایران انجام شود. به همین دلیل است که از لحاظ نظامی آماده بوده و همچنین به شدت در قاهره تلاش می کنیم تا توافق آتش بس برقرار شده و جنگ دستکم به مدت شش هفته متوقف شود تا گروگان ها آزاد شده و کمک های بشردوستانه بیشتری وارد غزه شوند.
وی مدعی شد: ندیده ایم که ایران تمایلی به عملی کردن برخی از تهدیدهای خود را داشته باشد. ما مدام به آنها پیام هایی را نه تنها در حرف بلکه در عمل ارسال می کنیم که چنین اقدامی انجام ندهند.سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا پیشتر به خبرنگاران گفته بود که جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده حمله به اسرائیل بوده و تهدیداتش علیه تل آویو کاهش نیافته است. در همین حال ژنرال بازنشسته اسرائیلی می‌گوید در حالی که ارتش هنوز در غزه می‌جنگد نباید به فکر رویارویی نظامی با ایران باشد.اسرائیل زیو، ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونسیتی نسبت به اعمال فشار برای جنگ با ایران که او آن را «دشمن اصلی اسرائیل» می‌نامد، هشدار داد و گفت در حالی که ارتش هنوز در غزه می‌جنگد نباید به فکر رویارویی نظامی با ایران باشد.زیو در اظهاراتی که توسط سایت خبری اسرائیلی معاریو منتشر شد، ضمن تاکید بر ناتوانی اسرائیل در مقابله با جنبش حماس گفت: «حدود یک سال است که ما نمی‌توانیم حتی کوچکترین دشمن خود را به طور کامل شکست دهیم.»
زیو با تاکید بر اینکه رویارویی نظامی با ایران قابل مقایسه با جنگ در غزه نیست، ادامه داد: «درست است که ما نیاز به مقابله با ایران داریم، اما به یک استراتژی نیاز داریم و برای آن، باید یک جبهه را ببندیم، دیگری را مدیریت کنیم و استراتژی معنادارتری را علیه ایران دنبال کنیم. اسرائیل قطعاً نمی‌تواند مبارزه با همه را بر عهده بگیرد، در حالی که حتی نمی‌تواند ساده‌ترین جبهه را ببندد.»
پیشتر، یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل گفت که «حمله» ایران به «بالاترین حد خود» رسیده است. گالانت این اظهارنظر را در دیدار با چارلز کیو براون جونیور، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، بیان و ادعا کرد: «اسرائیل و ایالات متحده باید «در هر زمان» آماده باشند تا به تعهد مشترک خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای نظامی پایبند باشند.» تنش بین اسرائیل و ایران پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس توسط اسرائیل در تهران بیشتر شده است. ایران هشدار داده است که حمله تلافی جویانه در پاسخ به این اقدام «حتمی» است. به طور جداگانه، گروه حزب الله لبنان به اسرائیل حمله کرد و یک پایگاه نظامی در شمال تل آویو را هدف قرار داد. لازم به ذکر است سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: پاسخ ایران به جنایت صهیونیست ها در تهران قطعی است و زمان در اختیار نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران است. مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از ملاقات خود با تعدادی از متخصصان رسانه های لبنانی و گفت‌وگو در مورد موضوعات مهم لبنان و منطقه خبر داد.وی گفت: آنها از استراتژی مقاومت در برابر پاسخ‌های جداگانه استقبال کردند. بر این اساس، پاسخ ایران به جنایت صهیونیست‌ها در تهران قطعی است و زمان در اختیار نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران است.
https://siasatrooz.ir/vdcdsz0foyt0sk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی