دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
کد مطلب : 129959

پاستور در انتظار اسباب کشی «نهمین مستاجر»

شنبه آینده پاستور نهمین مستأجر خود را خواهد شناخت، مستأجری برآمده از رأی مردمی که انتظار تغییر، تحول، نوآوری و آسان شدن شرایط معیشت خود را دارند. هر کدام از دو نامزد محترم باقیمانده فقط سه روز طلایی را فرصت دارند تا اعتماد عمومی بخود را جلب کنند.
این برای دومین بار طی 45 سال گذشته است که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده می‌شود. یکبار سال 1384و بار دوم نیز 1403، اما سوال این است آیا نتیجه سال 1384تکرار می‌شود یا نه؟
در بررسی شرایط جامعه در می‌یابیم که «سعید و مسعود» شرایط تقریباً یکسانی از نظر میزان رأی و مقبولیت مردمی برخوردارند و روز شنبه فقط و فقط با آن کس که بیشترین رأی را بیاورد مستأجر چهار ساله پاستور شناخته می‌شود.
اینجاست که باید متذکر شویم نامزدها و ستادهای انتخاباتی آن‌ها از یک آستانه تحمل خوبی برای پذیرش شکست برخوردار باشند و نخواهند با اعلام نتایج «جرزنی» را شروع کنند!
نامزدهای محترم باید این پنبه را از گوش هواداران خود در بیاورند که حتما و قطعا پیروز انتخابات هستند چرا در این مرحله از انتخابات فقط اکثریت آراء تعیین کننده است.
آنچه که مسلم است تجربه دور اول انتخابات نشان داد مسئولین برگزاری انتخابات با دقت بسیار بالایی از آرای مردم صیانت کردند و دیدیم که هیچکدام از نامزدها نیز شکایتی و گله‌ای نداشت و شورای نگهبان نیز بسرعت صحت انتخابات را تایید کرد.
اما آنچه که تعیین کننده سرنوشت دور دوم انتخابات است، حرف‌ها و گفتاری است که بر جان و دل مردم بنشیند.
گوش مردم از وعده‌های فراوان، طرح‌ها و ایده‌های انجام ناشدنی و حرف‌های نجومی و کهکشانی پر است. مردم انتظار صداقت و راستی را دارند، انتظار ندارند که برایشان از«جت اسکی»، «طلا»، «تحویل مسکن فوری» و...حرفی زده شود چون می دانند این حرف ها پایه بر آب دارد و دلخوشکنکی بیش نیست!
پس «جلیلی و پزشکیان» باید با شناخت از لایه‌های زیرپوستی جامعه راهکار بدهند نه اینکه حرف هایی بزنند که مردم را مأیوس و دلسرد از رفتن به پای صندوق‌های رأی کنند.

فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdccpoqso2bqio8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی