?>?> دفاع از خود ارتباطی به توقف جنگ در غزه ندارد | سیاست روز
شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
کد مطلب : 130345
هشدار نمایندگی ایران در سازمان ملل به غرب

دفاع از خود ارتباطی به توقف جنگ در غزه ندارد

دفاع از خود ارتباطی به توقف جنگ در غزه ندارد
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد اعلام کرد که امنیت و حاکمیت ملی ما در اقدام تروریستی اخیر رژیم اسرائیل نقض شده است. ما حق دفاع مشروع داریم و این ارتباطی با آتش‌بس غزه ندارد.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در پاسخ به سوالاتی مبنی بر اینکه آیا ایران پاسخ به رژیم اسرائیل را تا گفتگوهای هفته آتی در خصوص آتش‌بس به تعویق می‌اندازد و نیز همچنین کانال‌های موجود انتقال پیام میان ایران و آمریکا گفت: «برقراری آتش‌بس پایدار در غزه اولویت ما است؛ هر توافقی که حماس بپذیرد، مورد قبول ما هم خواهد بود.»نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: «امنیت و حاکمیت ملی ما در اقدام تروریستی اخیر رژیم اسرائیل نقض شده است. ما حق دفاع مشروع داریم و این ارتباطی با آتش‌بس غزه ندارد؛ اما امیدواریم پاسخ ما در زمان و به‌گونه‌ای صورت گیرد که لطمه‌ای به آتش‌بس احتمالی نزند. »
نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره کانال‌های موجود انتقال پیام میان ایران و آمریکا نیز گفت: «کانال‌های رسمی مستقیم و واسطه‌ای برای انتقال پیام همیشه میان ایران و آمریکا وجود داشته است. ترجیح طرفین این است که جزئیات آن مسکوت بماند.»
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تلاش های دیپلماتیک واشنگتن و نیز چگونگی پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل و ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران گفت: ما نمی‌توانیم در مورد گفتگوهای دیپلماتیک و یا اینکه ایران چه تصمیمی گرفته است، اظهارنظر کنیم.چندین روز است که ما سعی کرده ایم از طریق تعاملات دیپلماتیک خود به ایران واضح بگوییم که نباید اقدامات تشدید تنش انجام دهد. تشدید تنش به نفع ایران و هیچکس نیست.
سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا افزود: دو طرف سکه وجود دارد. ما معتقدیم که توافق آتش بس در دراز مدت، برای صلح و آرامش منطقه مفید خواهد بود و می تواند تنش ها را بطور قابل توجهی در منطقه کاهش دهد و کمک خواهد کرد تا خانواده گروگان‌ها به اعضای خانواده خود برسند و همچنین آرامش نسبی برای مردم فلسطین همراه خواهد داشت. قبل از مرگ اسماعیل هنیه و بعد از آن، یحیی السنوار تصمیم گیرنده در مذاکرات بود و همچنان هست.میلر همچنین گفت: از سوی دیگر اگر به آن طرف سکه توجه کنیم افزایش تنش در منطقه منجر به وخیم‌تر شدن شرایط برای مردم فلسطین و همچنین مشکل‌تر شدن دسترسی به آتش بس در غزه خواهد شد. ما بر تلاش برای متقاعد کردن تمام طرف‌ها در منطقه برای عدم اتخاذ گام‌های بیشتر برای تشدید درگیری متمرکز هستیم.
در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت حمله وحشیانه رژیم اسرائیل به وارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین در غزه، این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کُشی جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست. ناصرکنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله وحشیانه رژیم کودک‌کش اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین در محله الدرج غزه را که در حال اقامه نماز صبح بودند و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن از غیرنظامیان فلسطینی گردید، شدیدا محکوم کرد.کنعانی این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کُشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.
کنعانی تاکید کرد: تداوم حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و قتل‌عام وحشیانه زنان و کودکان و سالخوردگان بویژه حمله شنیع امروز این رژیم به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین، بار دیگر ثابت کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل به هیچیک از قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی پای‌بند نیست.
 سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تنها راه مقابله با این رژیم سفّاک، اقدام محکم و قاطع کشورهای اسلامی و آزادیخواه جهان در حمایت عملی از ملت فلسطین و مبارزات و مقاومت مشروع این ملت علیه اشغالگری و تجاوز است.وی با تاکید بر اینکه جنایت واقع شده در مدرسه تابعین، نمونه بارز و آشکار تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است، خواستار اقدام فوری و موثر شورای امنیت سازمان ملل بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد برای مهار  و توقف جنایات بی حد و حصر این رژیم کودک‌کُش گردید. ناصر کنعانی با اشاره به مسئولیت   جامعه بین‌المللی در لزوم پیشگیری و مقابله با جنایات رژیم اسراییل  تاکید کرد: کشورها و سازمانهای بین‌المللی بویژه اعضای شورای امنیت و سایر نهادهای بین‌المللی ازجمله دیوان بین‌المللی کیفری و دادستان آن، یک بار دیگر در برابر آزمونی اخلاقی و انسانی و نیز مسئولیتی بین‌المللی قرار گرفته‌اند و باید آمرین و عاملین نسل‌کُشی و آپارتاید، یعنی مقامات  رژیم خونریز اسرائیل را در مقابل ارتکاب  جنایات و وحشیگری‌های گسترده پاسخگو نمایند.
https://siasatrooz.ir/vdcdoz0fkyt0ss6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی