سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : 90213
ناتواني صهيونيست‌ها در برابر مقاومت هر روز گسترده‌تر مي‌شود

شهادت یک زن فلسطینی در عملیات‌ شهادت‌طلبانه

شهادت یک زن فلسطینی در عملیات‌ شهادت‌طلبانه

شكست صهيونيست‌ها در برابر مقاومت هر روز ابعاد گسترده‌تري مي‌گيرد كه مي‌تواند به سرنگوني كابينه اين رژيم منجر شود چنانكه ديروز یک زن فلسطینی پس از زخمی کردن یک صهیونیست به ضرب چاقو، مورد هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گفت و به شهادت رسید.
یک زن فلسطینی با چاقو یک اسرائیلی ۱۹ ساله در شهرک صهیونیستی «گوش عتصیون» را زخمی کرد. بنا به گزارش وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، این زن فلسطینی در بیت‌لحم در کرانه باختری، پس از انجام عملیات، هدف گلوله نظامیان صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید. رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات خود در قدس اشغالی منزل یک فلسطینی را با بولدوزر کاملا تخریب کرد.
تعداد بسیار زیادی از نظامیان صهیونیستی از ساعات اولیه صبح یک کمربند نظامی در اطراف منزل مورد نظر تشکیل دادند. گزارش‌ها حاکی از آسیب دیدن برخی از افراد ساکن این منزل حکایت دارد.
بنا به گزارش وبگاه خبری «الوطن» فلسطین، نظامیان صهیونیستی یکشنبه شب ۴ فلسطینی از جمله یک فعال حماس را در کرانه باختری بازداشت کردند. نطامیان صهیونیستی ۲ تن از جوانان ساکن قدس را پس از دستگیری در حین خروج از مسجدالاقصی به دادگاه این رژیم تحویل دادند. این دو جوان به مدت ۳ ماه از ورود دوباره به مسجدالاقصی منع شدند. نیروهای اشغالگر اسرائیلی نزدیک بیمارستان المقاصد در منطقه الطور در قدس اشغالی مستقر شده اند.
خبر ديگر از اراضي اشغالي آنكه روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت آن دسته از نظامیانی که در حمله اخیر ارتش اسرائیل به نوار غزه، در بخش سامانه ضد موشکی گنبد آهنین کار می‌کردند، از اختلالات و آسیب دیدگی‌های روانی گلایه می‌کنند. در این خبر به نقل از افسران و نظامیانی که در این بخش کار کرده‌اند آمده است اضطراب شدید روانی، فشارهای روحی و فشار عصبی، از علائمی است که سربازان، نظامیان و افسرانی را که در نبرد اخیر در بخش سامانه ضد موشکی گنبد آهنین فعال بودند رنج می‌دهد.
یکی از این افسران می‌گوید: "این دسته از نظامیان که در حمله اخیر علیه نوار غزه مشارکت داشته‌اند تحت شدید‌ترین فشارهای روانی و زیر بار تنش‌های شدید و غیر قابل تحملی قرار دارند، حتی برخی نظامیان تا حد فروپاشی روانی پیش رفته‌اند هر چند تا به امروز به بهانه خدشه وارد شدن به امنیت ملی کسی به این مشکل نپرداخته است."
در همين حال منابع نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، فاش کردند نتانیاهو در تلاش است تا مانع فروپاشی قریب‌الوقوع کابینه رژیم اسرائیل شود. القدس العربی به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد "نتانیاهو" با "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه اسرائیل و رئیس حزب راست گرای اسرائیل به نام "اسرائیل بیتنا" جلسه ای مشورتی پیرامون چگونگی نجات کابینه کنونی اسرائیل تشکیل دادند.
این منابع اعلام کردند "نتانیاهو ديروز با بقیه اعضای ائتلاف دولت از جمله با "نفتالی بنت" وزیر اقتصاد و رئیس حزب راست‌گرای "خانه یهود" و "تزیپی لیونی" وزیر دادگستری و رئیس حزب میانه‌روی "جنبش" دیدار كرد. کابینه رژیم اسرائیل از ۲۲ وزیر که ۲ نماینده از حزب جنبش و ۵ نماینده از حزب "آینده وجود دارد" و ۱۲ نفر از حزب لیکود و ۳ نماینده از حزب خانه یهود تشکیل شده است.
اين در حالي است كه نتانياهو با افراط‌گرايي به دنبال حفظ قدرت هستند چنانكه کشتی‌های جنگی ارتش اسرائیل به سوی قایق‌های ماهیگیری فلسطینیان در سواحل شهر رفح تیراندازی کردند.
«خضر حبیب» از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورت ادامه تجاوزهایش به قدس اشغالی، این جنبش به اجرای تمام اشکال مقاومت و در راس آن عملیات شهادت‌طلبانه روی خواهد آورد. حبیب در گفت‌وگو با وبگاه خبری «الرساله»، گفت: مقاومت در قبال جنایات اسرائیل سکوت نخواهد کرد و ملت ما گزینه‌های مختلفی در مقابل این جنایات دارد و عملیات شهادت‌طلبانه بهترین وسیله علیه اشغالگر است. یک مرکز ویژه پژوهش‌های مربوط به اسرا و حقوق بشر (فلسطینی) با انتشار گزارشی اعلام کرد که در ماه گذشته (نوامبر) ۹ فلسطینی شهید و ۶۵۰ نفر دیگر بازداشت شده‌اند.
بنا به گزارش وبگاه خبری «الوطن»، ۲ تن از شهدا مربوط به غزه و ۷ تن دیگر از کرانه باختری و قدس هستند. در میان ۶۵۰ بازداشتی در غزه، کرانه باختری و قدس ۴۲ کودک زیر ۱۸ سال و ۱۷ زن دیده می‌شودند. همچنین در ماه نوامبر ۶ روزنامه‌نگار و عکاس در قدس بازداشت و پس از بازجویی آزاد شده‌اند. یک وکیل ساکن نابلس نیز در میان بازداشت شدگان قرار دارد. عده‌ای از جوانان عرب و غیرعرب با راه‌اندازی دادگاهی مجازی در اینترنت از جهانیان خواسته‌اند رای خود را پیرامون حکم درخور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کنند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دو روز پیش تا ماه اول سال آینده (۲۰۱۵) در دادگاه مجازی جهانی به خاطر جنایاتش علیه ملت فلسطین محاکمه می‌شود.
همچنين نايب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقامت اسلامی فلسطین در واکنش به اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان که این جنبش را متهم به مذاکره مخفیانه با رژیم صهیونیستی کرده بود گفت: ما هیچ روزی با دشمن مذاکره نخواهیم کرد. «موسی ابومرزوق» نايب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقامت اسلامی فلسطین «حماس» در سخنانی اعلام کرد که این جنبش هیچ روزی با رژیم صهیونیستی مذاکره نخواهد کرد.
از سوي ديگر «احمد الطیبی» نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی در کنفرانسی با موضوع فلسطین ضمن اعلام شکست تمام سیاست‌های اسرائیلی برای به حاشیه راندن هویت فلسطین افزود که مسجدالاقصی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. خبر ديگر آنكه رژیم صهیونیستی خرید ۱۴ جت جنگی F-۳۵، ساخت شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا را تصویب کرد. نكته قابل‌توجه در تحولات فلسطين آنكه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی تاکید کرد تونل‌های غیرقانونی بین مصر و فلسطین باید تخریب شوند.

https://siasatrooz.ir/vdcexw8o.jh87zi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی