گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) میزبان تور نظارتی - رسانه‌ای قوه قضاییه با حضور ۲۶ خبرنگار و عکاس
تور نظارتی ۲۶ نفره اصحاب رسانه جهت بازدید از اقدامات انجام شده برای تعیین تکلیف کالا‌های گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) دیروز با حضور علی صالحی، دادستان تهران برگزار شد.
خبرنگاران رسانه‌های مختلف در این تور نظارتی در جریان اقداماتی که در راستای تعیین تکلیف کالا‌های موجود در گمرک امام خمینی (ره) انجام شده قرار گرفتند. علی صالحی، دادستان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه که در جریان این تور رسانه‌‌ای برگزار شد،کفت؛ رئیس قوه قضاییه در اکثر جلسات در صحبت های خود به حفظ حقوق عامه تاکید دارد، یکی از مسائلی که پیرو این صحبت ها دنبال می‌کنیم، تعیین تکلیف کالا‌هایی اموال تملیکی، گمرکات، انبار‌های عمومی است. وی افزود: تعیین تکلیف این کالا‌ها به عنوان حقوق عامه و صیانت از آن مورد تاکید رئیس قوه قضاییه بوده و ماهم در این راستا این موضوع مهم را در دادستانی تهران مورد پیگیری قرار دادیم. نظارت‌ها و پیگیری‌های مستمری در این رابطه داریم و بازدید‌های موثری انجام شده است.
دادستان تهران گفت: تعداد ۲۷ دستگاه خودرو آمبولانس که مدت‌ها در پارکینگ‌های گمرکات غرب تهران بود و به علت مشکلاتی ترخیص نشده بودند با برگزاری جلسات متعدد با وزارت بهداشت این آمبولانس‌ها ترخیص شدند. وی افزود: تعداد ۱۲۰۰ دستگاه خودروی سواری چانگان در پارکینگ‌های گمرک غرب تهران از تاریخ 24/۳/1402 به دلیل مشکلاتی ترخیص نشده بودند که با پیگیری صورت گرفته و برگزاری جلسات با نمایندگان شرکت سایپا تعداد ۱۱۷۵ دستگاه تا 30/۷/1402 ترخیص شد. دادستان تهران بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از دادگاه تعداد ۲۶۷ ردیف کالای بلاصاحب در فرودگاه مهرآباد تعیین تکلیف و رای قطعی صادر و تحویل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) شد. صالحی عنوان کرد: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته از دادگاه، تعداد ۱۰۵۰ ردیف کالای بلاصاحب در فرودگاه امام خمینی تعیین تکلیف و رای قطعی صادر و تحویل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) شد.
دادستان تهران افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از اداره کل گمرک تهران، مواد اولیه وارد شده صنایع داروسازی به وزن ۲ هزار کیلوگرم که جهت مصارف دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد در تاریخ 10/۵/1402 ترخیص شد.۱۸۰ تن سرم وارداتی در شرایطی که کشور به این کالا نیاز داشت، ترخیص شد. دادستان تهران به انجام ۱۴۲ مرحله بازدید از انبار‌های گمرک و اموال تملیکی اشاره کرد و گفت: ۳۶ مرحله جلسه در ستاد دادستانی و تنظیم ۳۰۴ مصوبه از دیگر اقدامات بوده است.صالحی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده گفت: همچنین پیگیری و ترخیص ۲ میلیون و ۲۶۳ هزار قلم کالای وزارت بهداشت و تعیین تکلیف ۲ هزار و ۴۳۵ دستگاه کشنده در گمرک تهران و ۶ هزار و ۷۷۱ کشنده در گمرکات غرب تهران در مجموع ۹ هزار و ۲۰۶ دستگاه تعیین تکلیف و ترخیص شدند.در جریان این تور نظارتی دادستان تهران از ترمینال سلام، ترمینال ویژه انتقال زائران عتبات عالیات بازدید کرد و با مسافران به گفت‌وگو پرداخت.
 
مهدی یوسفی
https://siasatrooz.ir/vdcex78zpjh8xei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی