?>?> آقای رئیس جمهور! تکلیف نظام تامین اجتماعی و رفاه چه می‌شود؟! | سیاست روز
جناب آقای رئیس جمهور از خرداد ماه تاکنون همواره بر نداشتن برنامه خاص برای دولتش سخن گفته است وافکارعمومی را حواله داده به برنامه‌های مصوب کشور،مانند قانون برنامه هفتم و سندهای چشم انداز موجود در کشور.
این یک حسن است که رئیس جمهور نخواهد دنبال موازی کاری برود و برنامه‌های موجود را بایکوت نماید و چرخ را دوباره اختراع کند.وقتی ایشان از برنامه‌های موجودسخن می گوید یعنی حداقل چندبار این برنامه‌ها را خوانده و مرور کرده و به کلیات آن‌ها وقوف کامل دارد.
ازابتدای انقلاب اسلامی تاکنون آقای پزشکیان تنها رئیس جمهور برگزیده است که در برابرخبرنگاران قرار نگرفته و خود را در معرض پرسش‌های آنان قرار نداده است.اینکه این رفتار و تداوم آن به چه دلیل است بر ما پوشیده است و معلوم نیست که مشاورین ایشان چرا پزشکیان را ازحضور در مقابل رسانه‌ها منع نموده‌اند؟اماهمه اینها به کنار ما برحسب وظیفه خود و برای ثبت در تاریخ سوالات و پرسش‌هایی را از طریق جریده‌مان مطرح می‌کنیم.
آقای رئیس جمهور! پاشنه آشیل همه دولت‌های پس ازجنگ فرار از رویارویی با مسائل و مشکلات اجتماعی بوده است.از دولت مرحوم هاشمی تاکنون اکثر برنامه‌های پنج ساله کشور ابتر مانده و تمامی مصوبات آنها به مرحله اجرا درنیامده است.
پیچیدگی و ریزه‌کاری مشکلات اجتماعی که عملا با سرنوشت ۸۵ میلیون جمعیت کشور سروکار دارد خود عاملی برای فرار از مسائل اجتماعی است چرا که این مسائل مانند باتلاقی می‌ماند و هر کسی قدمی درآن بنهد فوراً غرق می‌شود و لذا دولت‌ها تاکنون سعی کرده‌اند با برخی اقدامات «رفرمیستی» و روبنایی با ظرافت از کنار معضلات اجتماعی بگذرند تا دقیقاً این مشکلات بر سر هم تلنبار شوند.
اقای پزشکیان که اینک در قبال ۶۰ درصدی که از انتخابات قهر کرده‌‌اند و مابقی که در انتخابات شرکت نمودند مسئول و پاسخگو است ولذا عدم پاسخگویی به رسانه ها رافع مسئولیت‌های ایشان نیست.
به ایشان عرض می‌کنیم ریشه همه مشکلات موجود در کشور،نبود یک نظام یکپارچه رفاه و تامین اجتماعی بطور اعم و اخص است.دولت‌های گذشته هیچ اراده و عزم جدی برای پیاده سازی این نظام حتی با بودن برنامه‌ها، راهکارها و اسناد بالادستی نداشته‌اند چراکه درگیر شدن در این مسائل تخصص و کمی شجاعت می‌خواهد تا بتوان این نظام را عملیاتی کرد. صندوق‌های ورشکسته بازنشستگی، نارضایتی کارگران،کارمندان،مستمری بگیرها،آواره بودن مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد برای دریافت خدمات و...ازمهمترین مسائل روبنایی گریبانگیر بیش از۷۰ میلیون نفر جمعیت کشور است.لذا جناب رئیس جمهور شما که قائل به بهره بردن از نظرات کارشناسی و استفاده بهینه از برنامه‌های موجود هستید باید بدانید این وادی که درآن گام نهاده‌اید چون چاه ویلی است که منابع هنگفتی را لازم دارد،علاوه بر منابع مالی جلوگیری از پراکنده کاری و اقدامات موازی مقطعی دو گام اساسی دیگر برای شروع پیاده سازی نظام یکپارچه رفاه و تامین اجتماعی است.نگرانیم که شما را در چرخه باطل اقدامات مقطعی بکشانند و مردم را نسبت به شخص شما و صداقتتان بدبین کنند.
آقای رئیس جمهور! شما که بارها از تبعیت خود نسبت به سیاست‌های مقام معظم رهبری سخن گفته‌اید تقاضا داریم یکبار برنامه و سیاست‌های کلی ابلاغی معظم له در خصوص نظام تامین اجتماعی را بدقت مطالعه فرمایید تا بدانید در کجا ایستاده‌اید وایستاده‌ایم. باقی بقایتان
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcdxz0f9yt0so6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی