شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
کد مطلب : 130429
وقتی ناتوانی در برابر توان دفاعی مقاومت، آمریکا را به داستان‌سرایی می‌اندازد

دروغ‌پراکنی برای نجات اسرائیل از انتقام ایران

دروغ‌پراکنی برای نجات اسرائیل از انتقام ایران
در رویکردی که برگرفته از ناتوانی غرب برای حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر توان نظامی ایران است یک مقام ارشد آمریکا در حالی که بسیاری از تحلیلگران منطقه حتی اسرائیلی بر این باورند که رژیم صهیونیستی به دنبال آتش بس نیست، ادعا کرد که حمله متقابل احتمالی ایران به تل آویو می تواند مذاکرات آتش بس غزه را تضعیف کند.
این مقام آمریکایی که نامی از او ارائه نشده است در خصوص مذاکرات آتش بس در غزه گفت: پیش از این اختلافاتی وجود داشت، اکنون یک "پیشنهاد" نهایی در مورد هر موضوع و اختلاف باقی مانده وجود دارد.
وی ادعا کرد: به عبارت دیگر، اکنون هیچ مانع بزرگی برای رسیدن به خط پایان مذاکرات وجود ندارد. یک راه حل موجود است و مذاکره کنندگان اکنون در حال بررسی جزئیات نهایی هستند.این مقام آمریکا بدون توجه به حق قانونی و مشروع ایران در دفاع از حاکمیت خود در مقابل اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی ادعا کرد: همه مذاکره کنندگان میل شدیدی برای «به نتیجه رساندن این موضوع» دارند و تنها مانعی باقی مانده نوعی حمله تلافی جویانه احتمالی از سوی ایران است. مقامات دولتی سعی می کنند تا مطمئن شوند که در آخر هفته هیچ انتقامی وجود نخواهد داشت.وی ادعا کرد: پیام کنونی آمریکا به ایران این است که: «چنین کاری نکنید. عواقب چنین حمله ای فاجعه بار خواهد بود و اگر ایران چنین کاری انجام دهد، آمریکا برای همه احتمالات آماده است.»یک مقام ارشد آمریکایی  در جمع خبرنگاران مدعی شد اتفاقی که حمله بزرگ ایران به اسرائیل را توجیه کند رخ نداده است.خبرنگار شبکه پی‌بی‌اس به نقل از این مقام نوشت: «حمله نظامی بزرگ؛ هیچ اتفاقی که چنین اقدامی را توجیه کند رخ نداده است. اما ما آماده‌ایم در صورت وقوع چنین حمله‌ای با آن مقابله کرده و از اسرائیل دفاع کنیم.»وی اضافه کرد: «اما ما ایرانی‌ها را ترغیب می‌کنیم در چنین مسیری پیش نروند چون تبعات آن به ویژه برای ایران بسیار فاجعه‌آمیز خواهد بود.»همچنین وزرای خارجه فرانسه و انگلیس در بیانیه ای مشترک خواستار کاهش تنش در منطقه خاورمیانه شدند
.فرانسه و انگلیس بدون اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی و نقض حاکمیت ایران در انجام اقدام تروریستی و به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس افزودند: ما از ایران و نیروهای وابسته به آن خواسته ایم که تهدیدات حمله نظامی علیه اسرائیل را کنار بگذارند. ما همچنین به همه طرف‌ها تاکید کرده‌ایم که دایره تشدیده کننده انتقام‌جویی باید پایان یابد.
در این میان ستون‌نویس نشریه آمریکایی با برشمردن اشتباهات دولت‌های پیشین این کشور در قبال ایران، نوشت «رویکرد شکست‌خورده آمریکا را نمی‌توان یک راهبرد نامید».«فرید زکریا» مجری و تحلیلگر هندی-آمریکایی طی یادداشتی که روز جمعه منتشر کرده است، با اشاره به افزایش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، می‌نویسد که واقعیت جدید و خطرناکی که منطقه با آن روبرو شده است، بیش از هر نتیجه‌ای، ریشه در «فروپاشی سیاست آمریکا در قبال ایران» دارد.او با اشاره به شکست رویکرد فعلی آمریکا در قبال ایران، می‌نویسد که پس از خروج آمریکا از برجام در دوران «دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۸، واشنگتن سیاست «فشار حداکثری» را در قبال تهران در پیش گرفته است.او می‌نویسد که تعداد تحریم‌ها علیه ایران از ۳۷۰ مورد زمان «باراک اوباما» به بیش از ۱۵۰۰ مورد در دوره ترامپ رسید و باعث شد ایران تحت تحریم‌ترین کشور جهان شود.زکریا در ادامه نوشت: «در حالی‌که دیگر شرکای مذاکرات برجام از جمله اروپایی‌ها، چین و روسیه به این اقدام معترض بودند، آمریکا از تحریم‌های ثانویه برای بازداشتن موثر آن‌ها به‌منظور تجارت با ایران استفاده کرد». ستون‌نویس واشنگتن‌پست همچنین نوشت که دولت «جو بایدن» نیز عمدتا سیاست ترامپ با مقداری «تعدیل و تخفیف» ادامه داد.او در ادامه نوشت نتیجه سیاست بایدن و ترامپ در اعمال فشار حداکثری چیزی جز پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران نبود و طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای حالا ایران «۳۰ برابر بیشتر از حد مجاز در برجام اورانیوم غنی‌شده» در اختیار دارد.
.فرید زکریا در این خصوص نوشته است: «این محور مقاومت، اسرائیل را در طولانی‌ترین و خطرناک‌ترین جنگ خود در ده‌های اخیر فرو برده‌اند، ۷۰ درصد از ترافیک دریایی را به بیرون از دریای سرخ منحرف و عراق و سوریه را به کشورهای وابسته قابل اعتماد تبدیل کرده‌اند».او در ادامه تاکید کرده که «سیاست واشنگتن در قبال ایران شکست خورده است». خبر دیگر آنکه رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره گفت که همانگونه که قابل پیش‌بینی بود، مذاکرات دوحه نتیجه‌ای نداشت و به ادامه گفت‌وگو در قاهره احاله داده شد.«دارند برای تعویق پاسخ مشروع ایران به تجاوز آشکار رژیم اسرائیل در نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران زمان می‌خرند»، این واکنش رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره محمد سلطانی‌فرد به مذاکرات آتش‌بس در دوحه بود.
https://siasatrooz.ir/vdcgxz9qyak9wt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی